Årsunda - Hofors B-laget

Säga vad man vill - Hockey i all ära och oavsett det var VM-semifinal, så är det ändå andra blågula spelare som har mitt hjärta. Och på onsdagskvällen var det äntligen dags för match efter att jag missat ett gäng på grund av min resa till Bratislava.

Det var B-laget som tar emot Hofors hemma på IP i Årsunda. Efter en lite trevande start kunde i alla fall Pelle Berggren nicka in 1-0 i den 18:e minuten . Spelarna halkade omkring på den halkiga planen och ibland föll de som käglor – till synes helt ”oprovocerat”.

Tydligt i matchen var ändå att vissa spelare bryr sig om hur det gick för motståndarna i en ”drabbning” då man hojtar …”gick det bra med foten?” det är man ju inte direkt bortskämda med, i alla fall har jag inte hört någon så tydligt uttrycka sin ”empati”. Eller var det bara ett spel för galleriet?

Efter 26 minuter kunde – för mig i alla fall – den mest okände spelaren i Årsunda , Johan Vikgren, sätta 2-0. Bara ett par minuter därefter fick Hofors in ett reduceringsmål efter att bollen studsat både hit och dit typ ribba-stolpe-in.

Matchen fortgår med en massa ”hit-och-dit-spel” och så plötsligt händer det…igen…Årsunda lyckas komma igenom Hoforsmålvaktens lååååånga fingrar, stora knytnävar och fötter som varit på rätt plats för att få bort alla årsundaskott på målet. 3-1 sätts av Mathias Enholm i den 79:onde minuten.

Trots ett rött kort (för Hofors) och en hel del bra skott på mål för årsundaspelarna och lika många bra räddningar för Hoforsmålvakten stod sig resultatet 3-1 när stutsignalen tjöt.

Coachen i Årsundabåset hördes i dag vilket jag ju har efterlyst – men som alltid – det kan bli bättre ;)

Jag avslutar detta inlägg med ett gäng citat och börjar med ett ”gammalt” från 2005 och som kläcktes av Hofors målgörare: ”Åh dra åt alla håll” vilken miss det blev när bollen studsade på benskyddet L

Från expertbåset på åhörarbänkarna kunde man höra muttranden som;

-          ”va ville han nu då? Ha straff?”

-          ”hur tänkte han nu då?”

-          ”Va! Vinkade han offside NU?”

-          ”…lite lurigt å med lite attityd…”

-          ”Nä målkamera på IP nu…”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0