Tidningscupens andra dag

Dagen idag började för min del ganska sent in i matcherna…

Kl 13.00 skulle första matchen ses – och då fick man välja mellan dam och p11.
av gammal vana gick jag till Jernvallen så det blev dammatchen, för övrigt såg jag ingen av p11-matcherna och det ber jag om ursäkt för, men när man slagit ner arslet på jernvallens bedårande sköna bänkar så är det lite som om den växer fast där.
man domnar bort och får värk i ben och fötter – men ändå sitter man kvar…

P11 spelade tre matcher och förlorade alla, däremot skulle jag tro att detta är det lag som ändå haft roligast av ÅIF-lagen under cupen. Det sprudlar glädje från både ledare och spelare – de lever ju för fotboll :)

Detta är som ni förstår hörsägen, men jag sätter rätt mycket på att det faktiskt stämmer…

Damerna då…
de hade två lag med och hade totalt en vinst och fem förluster. På damsidan kan jag – för att åter igen spela – sätta en tia eller två på att Hammarby tar hem hela cupen. Deras spel var otroligt – såg ganska enkelt ut, men det kan ju kanske bero på att motståndet tappade sitt spel för varje mål Hammarby gjorde?! Vad vet jag… men en målskillnad på 25-3 talar väl ett tydligt språk…

Sedan – sist men inte minst… Årsunda Herrlags framtid.
Dagen till ära uppdelad på två lag, blå och vit.

Vilka grabbar! Här var det glädje å kämpavilja minsann!
Samspelta och ivriga - jättekul att se :)
Tack för  uppvisningen!!!

ÅIF blå hade BK Forward Gul, Högbo AIK vit och Hofors AIF i sin grupp, förlorade en och vann två vilket resulterade i en andraplats i gruppen.

ÅIF vit hade BK Forward svart, Brynäs IF/FK vit och Högbo AIK grön i sin grupp och spelade en vinst och två oavgjorda matcher. Detta fick resultatet tvåa i gruppen…

Med andra ord är det slutspel enl. följande under morgondagen:

9.00 Hille IF - Årsunda
10.30 P11 ÅIF blå – ”motståndet ej klart i skrivande stund”
11.00 Danderyds SK - ÅIF vit

Sedan får vi se hur det blir…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0