studentveckans herrmatcher

Denna skolavslutningsonsdag tog jag ”syster Lotta” med mig och åkte till Järbo för att se Årsundas B-lag möta Järbos B-lag. Tyvärr blev det samma resultat som när representantlagen spelade, d.v.s. förlust för Årsunda. Trots ett evigt krigande så lyckades man inte riktigt avsluta på ”rätt” sätt och hade Mackans alla försök gått i hade det nog varit tvåsiffrigt resultat till fördel Årsunda.

Den trogna lilla skara årsundasupportrar som va på plats fick se en ganska tråkig match med många knepiga dommarbeslut , visserligen åt båda håll men det är tråkigt i alla fall. Dessutom är man väl (såklart) lite ”färgad” och tycker att det är mycket orättvisa domar MOT ”sitt” lag, men det är surt att man kan ”skrika” sig till ett domslut tycker jag…

Två straffar mot Årsunda varav Emil räddade en – Emil som för övrigt gjorde ett par mycket fina räddningar, men som också missade en boll som så snöpligt gick in i mål… 3-2 till Järbo


Dagens match – på självaste studentdagen, hur man nu kan vara så korkad att lägga en match på en sådan dag?!? – kunde jag inte själv vara med och se eftersom vi hade besök hemma spelades på Årsunda IP mot Valbo. Ryktet säger att det va en sådan där match som domaren avgör, blåser åt ett håll kan man säga med andra ord. Det är tråkigt när det är så, men eftersom det är domare som dömer så kan man inget göra. Man får bara fortsätta spela. Resultatet här blev i alla fall 1-1 och fotona från denna match har jag fått låna ;)



Nyförvärv? eller var det lite dåligt med folk inför dagens match???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0