Årsunda - Åbyggeby/Ockelbo Damer

Hemmapremiär för damerna som förra veckan ”hämtade” hem tre poäng från NorrHam då de vann med 3-1. Idag var det Åbyggeby/Ockelbo som stod för motståndet.

Årsundadamerna för spelet och det är fint samspel mellan tjejerna. Tyvärr är det dock motståndarna som lyckas få in det första målet, vilket inte alls kändes rättvist. Men skam den som ger sig och efter bara nån minut så var det kvitterat genom Carolin Olsson.

Innan domaren har blåst av matchen har också Sanna Andersson fått nicka in 2-1 vilket blev slutresultatet. Måste säga att jag är imponerad av hela laget  - som har så många nya att jag inte känner till alla namn, men det får jag väl lära mig. Mest intryck gjorde två ”duracell-kaniner”  vid namn Johanna Sandh och Kristine Persson.

Kul var det att se att laget hade en fylld avbytarbänk - hoppas det håller i sig!!!
Något som tyvärr inte känns så kul är att det var sådan märkbar skillnad på antalet åskådare på matchen. Det är tråkigt att så få kommer och tittar på våra duktiga damer! Visst, det va lite kyligare vindar idag, men det har varit kallare än så här på IP.

Kom igen nu Årsundabor, och visa stödet till brudarna också…



Med detta inlägg kommer jag nu att göra ett litet uppehåll eftersom
jag ska ut och resa...
Det är några matchen jag missar, men jag hoppas att ni kommer att se dem!!!

13/5 19.00 Hofors – Årsunda Herr div. 4

15/5 11.00 Stensätra – Årsunda Herr div. 6

25/5 19.00 Valbo – Årsunda Herr div. 6

27/5 19.00 Skutskär – Årsunda Herr div.4

Dessa missar jag - men ni får gärna skicka bilder till mig och nån text så ska jag fixa ut det på bloggen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0