Årsunda Kungsgården Herrar div.4

Om man frågar mig om matchen igår skulle jag svara att det INTE var ett rättvist resultat. Men det spelar å andra sidan ingen roll eftersom det är ett faktum att Årsunda förlorade matchen mot Kungsgården. Jag skulle nog också – i alla fall om jag fick fundera lite – säga att kan man inte göra mål på sina chanser så kan man inte vinna matcher heller…

Kungsgården hade dessutom en mycket bra målvakt som gjorde flera mycket fina räddningar. Bägge lagen hade avstängningar p.g.a. lite för stor samling av kort, men det krigades ändå på plan och även i denna match delades det ut nå´t kort. Lite sura miner och hängande huvuden gjorde inte matchen bättre, men den hade en rejäl dos ljusglimtar också.

I och med denna match är halva säsongen avklarad och det vänder. Detta betyder också att det går mot höst – trots att jag vill påstå att sommaren inte ens har börjat riktigt. Oj vad negativt det där lät, jag som sa att jag skriver positivt…men det är i alla fall så att det har vänt.

I övrigt är det alltid trevligt med mycket publik på IP, kvällens siffra var c:a 120 st. Kafeterian bjöd upp och serverade hamburgare och jordgubbsbakelser utöver det vanliga utbudet.
Onsdag = div.6-match och torsdag = div.4-match… lördag hela veckan! Vi ses på IP



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0