Träningsmatch Herrar

Jernvallen – 21 april 2012 – snöblaskigt och ruggigt.

Motståndet bjuder Högbo på och matchen sparkas igång nästan en halvtimme tidigare än utsatt (vilket kanske var tur eftersom mina händer va som isbitar när matchen till slut blåstes av).

Som vanligt är det en klick Årsundafans som äntrar läktaren för att få lite försmak på säsongens händelser i gul/blå bana. Börjar bli härdade nu med kylan för sittunderlag och filtar bubbas till och från publikplats så man ser ut som packåsnor – men vad gör det när man förhoppningsvis sett en bra ÅIF-match?



Det där braiga i matcherna verkar låta vänta på sig, även om man i den här matchen stundtals fick igång riktigt bra passningsspel. Målchanserna fanns – riktigt många dessutom – men det ville sig inte alltid. Det va felträffar, för högt, precis utanför eller så kom det en grön/vit gubbe emellan – som från ingenstans.

Men det kom mål också. Det första hann jag inte se eftersom de startat innan jag kommit, men det ska ha varit Ekberg – återvändaren – som gjorde det. Sedan fick både Mackan, Ena, Mange och Izzat göra ett varsitt mål medan man bara släppte in ett. Dock var inte målis helt sysslolös heller utan fick visa att han kunde göra fina räddningar. Mr. ”let´s Dance” drog på sig ett par gula, men det är nog redan glömt nu (måste erkänna att jag missade det andra).

Det ska bli spännande att se matcherna i serien där man har ”likvärdigt” motstånd, jag har ju bara sett två träningsmatcher och då mot div.5-lag. Vet inte om det är någon skillnad, men det borde väl vara det om man är i en högre division?!?

Nu börjar det bli lite surrigt i mitt tänkande och eftersom jag är ”gröngöling”  gällande fotboll så sätter jag stopp här.
Dagens "fastnare på kort" är som vanligt Charlie, men Ena vill gärna vara med också. Dagen till ära va både Micke B, Jonas L och Mackan goda kandidater - höll sig framme :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0