Kungsgården - Årsunda första Kvalmatchen

Kval till div.3 bortamatch mot Kungsgården, spelas på Jernvallen på söndagseftermiddagen. Lite häftigt att få enda bortamatchen mot Kungsgården…

 

Inför dagens match har det varit mycket känslor och många olika åsikter har florerat inte minst på nätet. Jag vet inte vem som haft mest fördel av det, men det är inte så roligt att läsa sådant.

 

Som vanligt var det en massa människor på plats att se drabbningen och tyvärr måste väl jag säga så hörde man på flera håll en massa gnäll och sådant som – i alla fall inte jag tycker – hör hemma på en fotbollsmatch…

 

Matchen då, ja man kan inte säga så mycket om den… med Årsundaögon såg man ju i alla fall att innebandyspelarna hade lite tungt stundvis. Blyfot ryktades det om också, men det är inte bekräftat. Sedan kan man diskutera det där med ”om´s” vara eller inte vara.

 

Om inte om hade funnits så hade Sebastians ”missade öppna mål” varit mål precis som Enas ribb/stolpträff. Inte heller hade straffen varit straff – och kanske hade det varit straff med oss istället. Men nu är det så att OM finns och resultatet skrevs till slut till 4-1 och Kungsgården drog det längsta strået i denna match.

 

Jag hade hoppats att ÅIF-killarna efter matchen hade strålat precis som solen gjorde i början av denna match och lyst matchande med sina för dagen gula tröjor. Nu blev det inte så denna dag…

Fokusera om nu och sätt sikte på nästa match :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0