Årsunda - Hedesunda

Underbart väder, men som vanligt småkyligt på IP.

Lite av ett derby på plan och mycket folk – precis vad man vill att det ska vara. Fotbollen är igång och denna tredje match för Årsundas A-lag var min första för säsongen.

P99-laget  var kvällens matchvärdar och de har en alldeles underbar upplevelse framför sig – Gothia Cup med allt vad det innebär…inklusive  representantskapet för Sverige vid invigningen!
För tredje gången kommer det blå-gula laget från lilla Årsunda att vara ”störst”!

Men det är i sommar det…

Matchen idag mellan Årsunda och Hedesunda var väl inte den allra bästa match jag sett spelmässigt. Det var mycket ropande, å tjoande på varandra, på motståndarna och på domarna… Bollar som stressades iväg utan adress och mycket tapp… Det fanns också vilja, fina passningar, ett supersnyggt mål och en straff – åt ”fel” håll.
Ja – i mina ögon var matchen en ganska vanlig match… tyvärr förlorade de blå-gula detta derbyt med 2-1

 

Jag hoppas att någon tar tag i hemsidan och skriver – det är så roligt att hänga med i det som skrivs om och omkring lagen på de hemsidor som lever…

De flesta skriver ju på FB, twitter eller bloggar – varför inte dela med sig av intrycken på ÅIF-sidan?

 

Sedan tycker jag domarna (?) ska skärpa till sig och rapportera in publiksiffrorna – varför ska man missa det bara för att de som ska rapportera struntar i det???

Nu har jag kacklat klart - nu får korten berätta resten...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0